Persondatapolitik (GDPR) for WinePoint ApS
WinePoint ApS respekterer behovet for beskyttelse og forsvarlig behandling af personlige oplysninger i overensstemmelse med Persondataforordningen.
Vi arbejder ud fra følgende principper:
- Vi videregiver ikke personlige oplysninger til tredjepart medmindre det er påkrævet ved lov.
- Vi indhenter ikke personlige oplysninger fra tredjepart.
- Det er frivilligt, om du ønsker at blive tilmeldt vores nyhedsbrev og du kan til enhver tid selv afmelde det.
- Du kan altid få oplyst hvilke oplysninger vi har registreret om dig, i henhold til persondataforordningen, hvis du henvender dig til os.
Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige data, er du meget velkommen til at sende os en mail på info@winepoint.dk
Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi indsamler, beskytter og anvender dine personlige oplysninger.
Cookies:
Vi bruger ikke personhenførbare cookies. Det betyder, at vi ikke gemmer personoplysninger i cookies.
Nyhedsbrev:
Hvis vi har registreret, at du ønsker at modtage vores nyhedsbrev og lignende information, gemmer vi dit navn og din e-mail for at kunne formidle den ønskede information via e-mail. Du kan til enhver tid selv afmelde denne service via et link nederst i tilsendte nyhedsbrev.
Databeskyttelsesloven giver dig følgende rettigheder
Ved vores behandling af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:
- Retten til at modtage oplysning om behandling af dine personoplysninger.
- Retten til indsigt i dine personoplysninger.
- Retten til at få urigtige personoplysninger berigtiget.
- Retten til at få dine personoplysninger slettet.
- Retten til at gøre indsigelse mod at personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
- Retten til at gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser, herunder profilering.
- Retten til at flytte dine personoplysninger til tredjemand.
Vi håndterer henvendelser vedr. alle ovenstående rettigheder manuelt. Husk at oplyse dit fulde navn og e-mail, hvis du kontakter os. Du kan kontakte os på info@winepoint.dk. Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger eller noget, som ville være ekstremt upraktisk.
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette uden beregning, undtagen hvis det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig destruktion.
Du har retten til at klage til Datatilsynet. Det kan ske ved brev til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K eller via Datatilsynets hjemmeside https://www.datatilsynet.dk/
Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder:
Modtager vi formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. datatilsynet, om at løse klager vedrørende overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores brugere.
Kgs. Lyngby, September 2018